SKRIVET: 2011-01-19, kl 22:36:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

JAG KOM IN PÅ HÖGSKOLAN!

Heeej bloggen!

Vill börja med att säga att det är roligt att ni tittar in fast jag skriver så dåligt, men nu börjar man bli en upptagen kvinna så då får bloggen lida lite mer också.

Igår morse ringde ett samtal som jag väntat på hur länge som helst, det var ett 044 nummer. Första tanken var att det var Högskolan i Kristianstad, eller att mamma & Stefan fått åka in akut med Nattis. Svarade lite halvt nervös, det var från högskolan. Hjärtat började slå i 190 & givetvis hade jag fått en plats. När jag väl förstod, efter att ha missuppfattat det hela så kom tårarna. Kunde inte hålla tillbaka dom & hon måste trott jag var knäpp. Väckte Marcus som låg & sov, tårarna rann & jag bara skrek. Av ren lycka.

Jag är nu student vid Kristianstad Högskola. Ska läsa till sjuksköterska & är klar i januari 2014.

Idag var jag på introduktionsdag, en väldigt givande dag som var guldvärd & helt klart ångrar jag inte att jag åkte dit. Inte för en sekund, all denna informatin tillsammans med all ny information på måndag hade blivit för mycket. Så imorgon ska jag tillbringa min tid på körskolan, har ju lite kvar på det där dumma kortet & nu när man börjar plugga igen kommer det inte finnas mycket tid över för det.

Jag är så fruktansvärt glad, ler hela tiden & mår hur bra som helst. Äntligen får jag göra det jag drömt om så länge, läsa vid en högskola, läsa till sjuksyrra & bara få vara student. På riktigt. Äntligen får jag börja ett helt nytt kapitel i mitt liv.

Är oerhört glad över att jag får dela denna glädje med Marcus, som är min klippa. Han är guldvärd & jag älskar honom oerhört mycket. Alltid du & jag baby, alltid vi. Nu & för alltid. ♥ 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: