SKRIVET: 2011-01-03, kl 23:31:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Älskade du

Det är inte lätt att vara stor,
när man känner sig liten.
Det är inte lätt att vara stark,
när själen säger ifrån.

Ibland är det skönt att bara vila,
när kroppen säger att "nu räcker det."
Ibland undrar jag, hur allting ska sluta.
Ofta undrar jag om det finns någon väg härifrån,
en väg från smärta & oro. Oro för en syster,
som kämpar för livet.

Långt där inne, vet jag att det finns ett slut.
Ett slut som kommer sluta lyckligt, precis som i en
sagoberättelse. Det är ju min fina lillasyster som kämpar.
Men hon är inte ensam, vi alla kämpar med henne.

Jag älskar dig Nathalie.


Första gången jag träffade Nattis, några veckor gammal. Någon gång i juli 2010.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: