SKRIVET: 2010-09-15, kl 19:56:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

armlös, eller arBetslös?

Att vara ledig (läs:arbetslös, som vuxna så fint kallar det) är rätt skönt. Inte i det långa loppet, men i det lilla. Det är helg varje dag och man kan äta hur mycket gott som helst, när som helst.

- Åt choklad till frukost, ( och två ostmackor med ett glad oboy)
- Jag somnade i soffan med mitt täcke, vaknade i "lagom tid", (efter tio)
- Att borsta tänderna är inte livsviktigt på morgonen, det kommer först på eftermiddagen. (ja, jag skäms en aning... )


Men det allra värsta är att man har så mycket tid över för att tänka, på sånt som är viktigt. Jobb, jobb jobb... Därför var jag lite duktig igår och ringde ett viktigt samtal. - Nu väntar jag dock på ett samtal tillbaka, det är segt att vänta!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: