SKRIVET: 2010-11-29, kl 11:20:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Korsords nördar

Jag & min man har sedan vi träffats löst korsord. Det är liksom vår grej. Att ligga sida om varandra, med ett kors i handen & sen löser vi så pennan tar fyr. Självklart har vi ett korsord var. Det är lite sådär nördvarning men det stimlurerar hjärnan på ett bra sätt & man får verkligen tänka till.  Igår när jag gick & la mig tog jag fram ett korsord, (har miljontals veckorevyn tidningar där det finns olösta korsord) & efter ett tag sa jag "baby, kan du detta ordet för nu får jag snart spader. Jag.Kan.Inte." Fick ju givetvis inget svar tillbaka då mannen min är nere hos sin pappa. Inte kunde jag ringa & fråga honom om ordet heller för klockan var nästan tre på natten.....

Det här med korsorden började i somras, när vi satt & väntade på att maten skulle bli klar. Varför vi valde just korsord vet jag inte. Vi kunde ju lika bra ha spelat kubb, haft pussmaraton eller bara pratat. Nej, vi löste korsord. Men det är vår grej, det där med korsord.



bilden är lånad från Google.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: