SKRIVET: 2010-11-22, kl 17:31:58 | PUBLICERAT I: Personligt

Dag 1, Emelie

Att försöka skriva om sig själv är som att vara tillbaka i skolbänken igen, du får en uppgift som ska lösas men du tycker att just denna lösningen är helt omöjligt att lösa. Lite så tycker jag det är när jag har försökt beskriva mig själv, för hur sjutton ska jag kunna skriva ner en presentation av mig själv, i enbart ord när jag knappt kan förklara för mig själv hur jag är. Men jag ger det ett försök!

Emelie är mitt namn, Sandra Emelie Sofie Gustavsson, för att vara helt korrekt. Bor tillsammans med min lite för galna familj. Jag har fyra syskon varav en liten bebis som är förtidigt nyfödd men mår numera nästan hur bra som helst. Nästan. Pappa Jocke har bott i huvudstaden i tre år & just nu bor han här nere i Skåneland igen, vilket jag & min syster tycker är kalas kul!

Jag tog studenten i somras, vilket var en av de häftigaste sakerna jag gjort i mitt liv. Att stå där på flaket & bara vråla, det är lycka. Total lycka. Balen var galen men ack så rolig, studentlekarna var roliga trots regnet & när vi turade var något ut över det extra. Gick omvårdnadsprogrammet & är nu utbildad undersköterska. Har ännu inte fått jobb som det, bara lite timmar här & där. Går alltså hemma mest, om jag inte är med min pojkvän Marcus eller fikar med en vän.. Körkortet kämpar jag med & undrar varför jag inte tog en intensivkurs istället. Någonstans långt där inne vet jag att det är för jag inte kan köra bil, är en livsfara i trafiken men det där börjar ordna upp sig med lite hjälp..

Till våren hoppas jag att jag får börja plugga till SSK, (sjuksköterska för er som inte kan vårdspråket) Så jag håller alla mina tummar & alla mina tår på att jag kommer in, hoppas hoppas hoppas!

Annars är jag för det mesta en glad och sprallig tjej som älskar livet. Är en ensamvarg & ensam tycker jag om att vara. Samtidigt som jag måste ha folk runt omkring mig. Har väldigt mycket tankar & funderar kring allt, jag är en tänkare & oroar mig ofta för saker som inte man inte ska behöva oroa sig för. Min humor är långt över det vanliga & ibland undrar jag om jag hamnat fel. Det har jag inte, har jag kommit fram till. Jag trivs med mitt liv & jag trivs med mig själv.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: