SKRIVET: 2010-08-11, kl 18:48:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

jag vill ha blommig falukorv

Nu när jag sitter här och kränger godis fick jag en sådan lust att baka. Jag vet, lovade M att vi skulle baka när han kom hem, vad vet jag inte riktigt. Vi skulle i alla fall baka. Jag är en busig tjej, älskar att göra tvärtemot. Har alltid älskat det, annars blir livet bara enformigt och alldeles tråkigt. Nåja, lite tråkigt då.

Så nu ska jag leta upp några smarriga recept och sen ställa mig i köket. Måste nog ner på ica också, hej och hå vad det är segt att cykla ungefär 3 km för att komma till byn...

Och föresten, så lagade jag mat innan. Stuvade makaroner och stekt falukorv. Det var gott, förutom att jag brände hela armen. När M skulle lägga ner den lille falukorven i stekpannan spottade den en massa på mig, vilket resulterade i en brännskadad arm. Inte illa, inte illa...



Bilden är lånad från google.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: